1. ඉන්දියාව කියන එක ඉන්දියානු ජාතිකවාදින්ට ලැජජාවක්: ඉන්දියාව කිවලවත් දඹ දිව කියලවත් ජන්බුදිප කියලවත් දැනට තියන ඉන්දියාවට අතිතෙ කිව්වා කියන්න සාක්ෂි හම්බවෙලා නෑ.
ඉන්දියාව කියලා කිව්වෙ සුද්දො යුරොපියන්, එ ඉන්දියන් Indians කියන්නෙ ස්වදෙශක ජනතව කියන එක, බොහො වෙලාවට දුඹුර පැහැ හමට යුරොපියන් කිව්වෙ ඉන්දියන්ස් කියලා, ඇමරිකානු රතු ඉන්දියානුවො යනුවෙන් නම හැදුනොත් එහෙමයි. indigenous කියන එකතමයි එහෙම වෙනස් වුනෙ. දැනට තියන ඉන්දියාව ඇත්තටම කලින් තිබ්බ එකත් නෙවෙයි (කලින් තිබ්බෙ නැ) එක බ්රිතාන්ය ඉන්දිය වෙළද සමාගම විසින් එවකට පැවති ස්වාධින රාජ්ය බර ගාණක් පරදවා එක පාලනයකට යටත් කරගෙන පාලනය කරපු ප්රදෙශයක්.
එතකොට නෙපාලය, පාකිස්තානය , බංගලාදෙශදය පාලනය වුනෙ ඉන්දියාව තනි පාලන ප්රදෙශයක් විදිහට , නමුත් එවකට සිලොන් දැං ලංකාව වෙනම රාජ්යක් රටක් ලෙස සලකලා තමයි ඒ සමාගමෙන්ම සිලොන් හෙවත් සිංහල දිපය පාලනය කලේ.
බ්රිතාන්ය දාලා ගියාට පස්සෙ පාකිස්තානය සහ බංගලාදෙශය වෙන් වුනා. ඉතිරි ටික ඉන්දියා වුනා. එවගෙම ඉන්දියාව කියලා එක්සත් රටක් නිර්මානය කිරිමට බ්රිතානය එකාලේ මහන්සි ගත්තා, එකෙ ප්රතිපලයක් ලෙස ඉතිහාසක් නැති ඉන්දියාවට , ලංකාවෙඉතිහාස පොත්වල තියන ලංකාවෙ රාජ පරම්පරවෙ නම් ගම් අදෙශ කරලා අලුත් ඉතිහාසක් මවලා දුන්නා, දැන් මෙ ඇත්ත එලිවෙන කාලෙ , එක පැත්තකින් සුද්දො දුන්නු නමක් වන ඉන්දියාව කියලා කියන එක අර ඉන්දියාව කියන රටක් වෙනුවෙන් නිර්මාණය වුන සහ කරපු ඉන්දියාවෙ ජාතිකවාද්නට ලැජජාවක්.තවත් කතාවක් තියනවා හිනදු ඉන්දියන් වුනා කියලා, හ යන්නෙන් පටන් ගත් එකක් ඉ යන්නෙන් පටන් ගන්තා කියන්නෙ තරමත් දුරවල තර්කයක්.
එනිසා භරත කියලා කියලා රජ කෙනක් ඉන්දියාවෙ හිටියා කියලා මෙයාලා හොයාගන්නවා මහාභාරත කියන Epic එකෙන් , මහාභාරත කියක්නෙ ඉතිහාස ග්රන්ථයක් නෙවෙයි එක එපික් එකක් නැතිනම් උපකල්පන කතාවත් කවි ගොඩක් පමනයි. මෙ කාලෙ Epic විදිහට ගන්න පුලුවන් Harry porter, loads of the ring, Star Wars,
දැන් තෙරෙනවනෙ මෙ කතාවක තිබුන නමක් තමයි මෙක. මෙකෙ නම දාලා මෙයලාට මාර ඉතිහාසයක් තියනවා කියලා ලොකයට අගවනවා. ඔය භුමි ප්රදෙශයෙ තිබුනු සමහර ස්වාධින රාජ්ය වලට නම් දිර්ඝ ඉතිහාසයක් තිබුනා කියනවා. හැබැයි රාමායනය සහ මහාභාරත කියන Epic දෙකෙන් තමයි ඔය ඉන්දියානු ඉතිහාසය මවන්න උත්සහ කරන්කනෙ, හැබැයි රාමායනය කියන්නෙ පන්සිය පනස් ජාතක පොතෙ එන දශරත ජාතකයම තමයි කියලා පෙන්නෙ ඔය දෙකම හරියට කියවපු කෙනෙක්ට.
ඉන්දියාව වගෙ නෙවෙ අපිට තියනවා මහා වංශය , දිප වංශය , ථුප වංශය , මහා සමිමත රජ දවස සිට රාජාවලිය. තව කොච්චරද, අපෙ නෙවෙයිද ජාතිකත්වය මතු වෙන්න ඕනා?
2. ඉන්දියානු ජාතික වාදිනට පන පෙවිම: දැන් මොදි එක ගලෙන් කුරුල්ලො තුනක් මරන්න යන්නෙ පලවන කුරුල්ලා මැරුවා , එ ඉන්දියානු ජාතිකවදින්ට අවශ්ය කෑම ටික දිලා ඉන්දියාව භාරත කියලා වෙනස් කරනවා ප්රසිද්දියෙ , කලිනුත් ඔක 1949 දි ඉන්දියාව කියන්නෙ භාරත කියන එක්සත් රාජ්ය කියලා ඉන්දියානු ව්යස්තා සමුලුවෙදි ලියවිලා තියනවා.හැබයි මොදි මෙක කරලියට අරන් එනවා එ කලින් කිව්වා වගෙ ඉන්දියාවෙ ජාතිකවාදින්ට පන ගහලා ගන්න අවශ්ය වට පිටාව සකසන්න, දැන් බලමු මොදි ගහන ගලෙන් මරන්න යන තුන් වෙනි කුරැල්ලා ගැන.
3. මොදි ගහන ගලෙන් මරන්න යන තුන් වෙනි කුරැල්ලා මොකාද, එතමා ගොලිය දෙශපාලනයෙ ලංකාවත් සම්බන්ද වන තැන. භාරත කියලා නම කරලියට ගන්න ගමන් එත් එක්කම තව එකක් ගෙනවා.
ඒ තමා අඛණ්ඩ භාරත කියන සංකල්පය එ මොකක්ද? අඛණ්ඩ කියන එකෙ තේරුම අපි දන්නවානෙ වෙනස්. දිගට පැවැති යන්න තමයි මින් අදහස් කරන්නෙ එකියන්නෙ මුලු දකුනු ආසියාවෙන් සෑහෙන කොටසක් භාරතය කියලා රාජධානියක් අවුරැදු දහස් ගානක් තිස්සෙ පැවතුනා කියන එකයි.
කිරි අප්පට බල්ලො පැනපි කිව්වලු, දැං ලංකාවත් ඔය අඛණ්ඩ භාරතයෙ කොටසක් ද ? ඔව්.. ලංකාව විතරක් නෙවෙයි චිනෙයි ඉරානෙයි කෑල්ලුකුත් අයිති වෙනවා. කුරැල්ලො එකෙක් නෙවෙයි දහස් ගානකට වැඩෙ දෙන්න මොදි දස්සයා. දැන් ඉතින් ටිබෙටෙ ලග තියන චිනෙයි ඉන්දියාවයි වෙන්වන කැල්ලටත් හරි. මෙ අඛණ්ඩ භාරත සංකල්පය දෙශපාලනව පන පොවලා ස්ථිර කරහම, මෙ අඛණ්ඩ භාරත සංකල්පය අයත් වන අනෙක් ස්වාධින රාජ්යන් වලට සිද්ධවන ඉන්දියානු මැදිහත් විමෙදි ඇතිවන ප්රතිරොධය මානසික පාලනය කරිම සහ ඉන්දියාව තුලින්ම එ සදහා සහයොගය දෙන තතවයට පත් කරිමෙ තමයි මෙකෙ හතර වන අවසාන කුරැල්ලා, තුන්දෙනෙක් කිව්වට හතරක් වුනා, ඉන්දියාවත් එහෙම තමයි මුලින් කියපු දෙවල් අවසාන වෙද්දි වැඩි වෙනවා.
ඉන්දියානු ව්යාප්ත වාදයෙ විෂ භිජ පැළ කරන්න පොලවක් නැතිව මොදි හැම තැනම හෙව්වාම තමයි අඛණ්ඩ භාරත නම් පොලව හමුවුනෙ , මෙහි පැළකරන්නෙ ඉක්මනට වර්ධනය වන බව දන්න නිසා.
දැං මම කියන්නෙ අද හෙට වෙන දෙයක් ගැන නෙවෙයි ඉන්දියාවෙ හො චිනෙ දෙශපාලන සැලසුම් අපිට නෙවෙ ඉලග පරම්පාරවට තමා බලා ගන්න වෙන්නෙ. චිනෙත් එකිය වෙන්න ඔය වගෙ සංකල්පයක් බලපෑව ටිබෙටය ,තායිවානය චිනෙයෙ චිනෙ විදිහට සලකන්නෙ එ චින ඉතිහාස පොත් වලට අනුව. චිනෙට නම් ඉතිහාස පොත් තියනවා. චිනෙ එකිය රාජ්යයක් නමුත් ඉන්දියාව තාම එකසත් රාජ්යක් එක නිර්මානය කරලා දුන්නෙ සුද්දාගෙ උවමනාට, චිනෙ නිර්මාණය කරගත්තෙ චිනාගෙ උවමනාවට. කවුරැ කොහොම මොන මොන වුවමනා මත අවාත් දේශයෙ ජාතිකත්වයට පන පොවලා තියන්න අපි දැන ගන්න ඔනා. ජාතිකත්වය මත තමා රටක එකිය භාවය තිරනය වෙන්නෙ, අපිට එක්සත් කරගන්න දෙයක් නෑ, අපිට තියෙන්නෙ එකියත්වය ආරක්ෂා කරගන්න එකම පමණයි. එකට තමා ජාතිකත්වය කියන්නෙ .
– අචාර්ය දේශප්රිය ද සිල්වා –
ඉන්දු - ලංකා ගිවිසුම නීති විරෝධී ගිවිසුමක් බවත්, ඒකීය රට ෆෙඩරල් කිරීම හරහා බෙදීමට කිසිසේත්ම ඉඩදිය නොහැකි බවත් මහා විහාර වංශික ශ්ය...
අනුරාධපුර දිස්ත්රික් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රී ජනප්රිය රංගන ශිල්පී උද්දික ප්රේමරත්න මහතාගේ මෝටර් රථයට කිසියම් ...
රජිව් ගාන්ධි ඝාතනය සම්බන්ධයෙන් වරදකරුවන් වී දඬුවම් ලැබ සිට පසුව නිදහස ලැබූ ශ්රී ලාංකිකයන් 4 දෙනා නැවතත් ශ්රී ලංකාවට එවීමට...